Za mene je zabava suština putovanja. Kada sam se našla u Londonu, nisam očekivala da je to grad koji će mi ostati u sećanju sa toliko uzbudljivih avantura.

Mene zabavlja ulični svirač čija energija pokreće na ples. Istraživanje grada solo i ulazak u pogrešan autobus. Susret sa starim Couchsurfing prijateljem uz priče o moto turama po Evropi. Menjanje plana iz trenutka u trenutak i nalet adrenalina koji donosi nepredvidivost. Kada tome dodamo obilazak osmomilionskog grada, gde se nalaze 4 znamenitosti Svetske baštine, ljude koji govore preko 300 jezika i aerodrom kroz koji prođe najviše putnika na svetu, onda zabava dobija novu dimenziju. Londonsku.

U Londonu sam bila 6 dana. Prva tri dana su mi bila vezana za radionice menadžerskih veština i tada mi se zabava svodila na menjanje šešira lidera, kouča i menadžera. O tome ćemo drugi put. Preostala tri dana sam prepustila svom nemirnom duhu, koji me je vodio ulicama u potrazi za aktivnostima koje bi mi približile duh Londona na neki nesvakidašnji način. U nastavku je ono što je mene pokrenulo, inspirisalo, zabavilo na ovom putovanju.

1. Vožnja bicikla po Shoreditch-u

je jedno od najotkačenijih iskustava koje sam imala do sada. Istom trakom se kreću automobili, motori, bicikli i autobusi. Ako voziš previše sporo, dobacuju ti da požuriš. Na neki simpatičan način, uz osmeh kroz prozor automobila. U poređenju sa Beogradom, gde ljudi znaju da budu jako neprijatni sa svojim pogrdnim komentarima i prekim pogledima, ovde su bili šaljivi. Cela vožnja je bila izazovna i ludo zabavna. Kako je saobraćaj jako gust, važno je pažljivo prelaziti iz jedne u drugu traku, uz poseban osvrt na to da se tamo vozi levom stranom kolovoza. Bajs se može iznajmiti na bilo kojoj od stanica i cena je 2 funte za pola sata. Za iznajmljivanje se koristi kreditna kartica koja skida sa tvog računa novac dok bicikl ne vratiš na stanicu.

Dobro je da znaš: Ako želiš još adrenalina, pokušaj da se provlačiš između automobila dok je crveno svetlo na semaforu. Preplavilo me je uzbuđenje zbog blizine vozila sa jedne i druge strane.

2. Kupovina suvenira na uličnoj pijaci Portobelo (Portobello Road Market)

…znači prebiranje po tezgama sa starom garderobom, pločama, fotoaparatima, slikama i sličnim drangulijama. Hiljade prodavaca nude svoje antikvitete i jedinstvene komade, što čini izbor izazovnim ali i uzbudljivim u trenutku kada treba da se odlučiš.  Šarenilo boja – od zgrada, preko eco-friendly garderobe, do voća i povrća, čini da pogled ne možeš da zadržiš i to je momenat koji pokušavaš da upiješ svim svojim čulima. Ako poželiš da se osetiš kao Džulija Roberts ili Ričard Gir, zaviri u poznatu knjižaru iz filma Notthing Hill 🙂 Ovo je mesto gde ćeš pronaći i najjeftinije suvenire – magneti su po 1£, 6 razglednica takođe 1£, dok za  dve funte možeš uzeti šolju.

Dobro je da znaš: U dnu ulice nalazi se pijaca ulične hrane (street food market). Nešto poput sajma kuhinja iz celog sveta gde se na preko 40 tezgi ispred tebe priprema svež i topao obrok. Svaki prodavac želi da predstavi kuhinju svoje zemlje na što bolji način, pa sam imala priliku da probam različite zalogajčiće i tako lakše odlučim. Najviše mi se dopala peruanska agape kinoa.

3. Vožnja vrteškom sa panoramom grada.

Kako je red za London Eye podrazumevao čekanje od 2 sata, izabrala sam vrtešku preko puta (karta je 8£). Vožnja je trajala vrlo kratko, čini mi se nepunih 5 minuta. Ovo je bio momenat kada sam mogla da osetim punu veličinu grada, ne mogavši da sagledam granice dokle se prostiru redovi zgrada i ulica. Poslednji zraci sunca se probijaju iza oblakodera, Temza inače tamna, preuzima odsjaj i preliva se u zlatnim tonovima. Slika sa razglednice koju bih volela da imam. Dobila sam preporuke za još dve panorame, koje nisam stigla da ih posetim – Sky Garden (ulaz je besplatan, uz obavezno rezervisanje karte online) i Hampstead Hill.

Dobro je da znaš: Ovom vrteškom ne možeš da se voziš sam. Moja sreća je bila da sam u redu upoznala devojku iz Kuvajta, čiji muž se plaši visine pa smo onda nas dve bile par.

Zanimljivost: London Eye se toliko sporo kreće, da ljudi ulaze i izlaze dok je u pokretu. 30 minuta traje vožnja, a ako je lep dan 40km u daljini može se videti Windsor Castle.

4. Pronalaženje ručno-rađenih stvarčica na pijaci cveća Columbia Road.

Inače tiha Hackney ulica, nedeljom od 9 do 15h postaje živopisna cvetna pijaca. Šarenilo boja i mogućnost izbora različitog cveća – od klasičnih buketa, preko kaktusa, do povrća u saksijama, stavile su me u rebus kako da ne ponesem jedinstven suvenir kući. Prodavci na onom engleskom koji smo slušali u Pajtonovcima uzvikuju: 3 za 5 funti! Stari i mladi se provlače, pokušavajući da pronađu nešto posebno za sebe a kada pogledaš u nebo, vidiš bukete koje ljudi pokušavaju da sačuvaju od gužve. Da ovo nije klasična pijaca, govore šik radnjice, galerije i knjižare u sklopu ulice. Oduševilo me je to što svaka svojom spoljašnošću i dekorisanim izlogom oslikava autentičnost stvari koje prodaju. U njima sam pronašla interesantne poruke na uramljenim posterima, slike lokalnih umetnika, originalne ukrase za sobu, ručno-rađene notese i knjige.

Dobro je da znaš: U okolnim uličicama sakriveni su kul, hipsterski barovi, gde mladi sedeći na trotoaru podjednako uživaju i u kafi i u koktelima. Najsmeliji dozvole da im ciganka pogleda u karte 🙂

5. Lutajući ulicama pronaći jedan od besplatnih muzeja.

U Londonu sam se više puta gubila, kako mi HereWeGo aplikacija koju inače koristim nije radila bez interneta. Tako sam na putu ka stanici slučajno pronašla Džefrijev muzej (Gefrey’s Museum) starih engleskih domova. Šetajući kroz britanska domaćinstva, zagledajući detalje restauriranog nameštaja i čitajući zabavne opise navika engleskih domaćica, osetila sam se kao da sam otišla 300 godina. Jedan deo muzeja je zastakljena terasa, gde stolice od pruća gledajući na vrt pozivaju na druženje uz knjigu.

Dobro je da znaš: Još 1700. godine bašte su bile sastavni deo svakog domaćinstva. To objašnjava zašto je danas London pun cveća i lepo uređenih dvorišta.

6. Trčanje po parku i jurenje veverica.

Jednog jutra sam otišla na trčanje po kraju. Ovo je bila jedinstvena prilika da sretnem lokalne ljude, koji pre posla šetaju psa ili se rekreiraju. Parkova ima na svakom koraku. A tek veverica, one su posebna priča. Slobodno se kreću po parku pretrčavajući staze za trčanje. Posle par pokušaja da ih navedem da se sprijateljimo, postepeno koračajući prema njima, odustala sam. Žena koja je nepomično sedela u klupi imala je to zadovoljstvo da joj veverica skoči u krilo.

Dobro je da znaš: Za prijateljstvo sa vevericom biće ti potrebna hrana. U jedno od parkova gde sam bila, ljudi su ostavili veverici hranu i to joj je bio motiv da priđe na druženje.

7. Živi kao lokalac – pokupi hranu na jednoj od uličnih pijaca i pravac na ručak u park.

Šetnja zna da bude iscrpljujuća, pa umesto da sedneš u prvi restoran, predlažem da potražiš uličnu pijacu hrane. Ima ih svuda. Jedna od njih smeštena je u srcu Sohoa i nastala je davne 1778. godine. Na njoj možeš naći sve – od glasnih prodavaca voća, preko grčkog suvlakija, do meksičke, poljske i indijske hrane. Meni je posebno bilo zabavno da probam specijalitete koje do sada nikad nisam i proćaskam sa prodavcima o njihovim đakonijama. Nećeš morati ni da pitaš da degustiraš, čim se malo zainteresuješ – ponudiće ti svoju hranu da probaš. Bilo da pokupiš brzinsku kafu, ručak za poneti ili slatkiš, sedi u prvi park na ručak u prirodi.

Dobro je da znaš: Parkovi često imaju spomen ploče. Prilikom prvog susreta su me začudile, s obzirom sam ih do sada viđala samo na groblju. Međutim, videla sam da se to ponavlja i prihvatila  kao normalnu stvar.

Ovo su bile ludo zabavne avanture koje su meni obeležile putovanje i po čemu ću pamtiti London kao grad slobodnog duha i uživanja za sva čula. Šta je najzabavnija aktivnost sa nekog tvog putovanja? Imaš li da podeliš svoja zabavna iskustva iz Londona i šta bi bilo dobro dodati na listu za sledeći obilazak?

Da li znaš za #sharingiscaring ?

Ako ti je ovaj sadržaj bio koristan, deljenjem na društvenim mrežama možeš pružiti priliku svojim prijateljima da od tebe čuju za nove, zabavne i korisne stvari.